Členy – určitý a neurčitý, jejich používání v psaném textu. U neurčitého členu také jeho funkce náhrady číslovky „1“ ve větách. Čas přítomný – průběhový a prostý. Všechny časy, tázací věty, záporné věty, odpovědi – záporné i kladné. Využití přítomného času pro vyjádření budoucnosti. Sloveso „to be“ – jeho možné tvary, minulý čas a zápor a neobvyklé tvary ( tvar „being“) Sloveso „to have“ – jeho možné tvary, minulý čas a zápor. Vazba „there is/are“, její aplikace v psaném textu a její možné tvary – minulý čas, zápor, otázky a odpovědi.
Všechny časy, tázací věty, záporné věty, odpovědi – záporné i kladné. Souběh průběhového a prostého času v budoucnosti. Čas předbudoucí a jeho použití. Způsobová slovesa a jejich použití.
Všechny časy, tázací věty, záporné věty, odpovědi – záporné i kladné. Slova „since, yet, already, ever/never, any more“. Příslovce – určení místa, času, způsobu – a jejich začlenění do vět. Nepravidelná slovesa.
Přímá a nepřímá řeč, tvorba vět, otázek, odpovědí a záporů. Nepravidelná slovesa.
Jejich aplikace v časových větách a podmínkových větách, v přímé a nepřímé řeči, jejich použití v kombinaci s gerundiem – tvorba gerundia z frázového slovesa. Rozdíly mezi britskou a americkou angličtinou.
Časy, nepravidelná slovesa, frázová slovesa, kondicionály, přímou a nepřímou řeč.
Výuka je koncipována jako dvoufázová. Dle výše uvedené rámcové osnovy je v každé části probrána, shrnuta a zopakována obecná problematika podle středoškolských osnov, což tvoří cca 30% hodinové dotace. Dalších 40% hodinové dotace tvoří ta část výuky, která je přizpůsobena studiu na požadovaném typu vysoké školy dle konkrétní VŠ. Zbývajících 30% výuky je věnováno praktickému cvičení. V každém bloku (dni) výuky je realizována přijímací zkouška “nanečisto” z probírané problematiky.