Nácvik základních metod řešení na rozboru množství typových příkladů grafických obrazců z minulých přijímacích zkoušek.
Základy řešení úloh verbálního myšlení; synonyma, antonyma, analogie, vylučování, přísloví, gramatické jevy, rozbor textů, doplňování vhodných výrazů do zadaného textu, procvičování mnoha typových příkladů z přijímacích zkoušek minulého roku z požadovaných VŠ.
Základy řešení úloh numerického myšlení, jednoduché a dvojité číselné řady, alfabetické řady, posloupnosti, magické čtverce, Pascalův trojúhelník, práce se zlomky a vzorci, slovní úlohy na procenta, porovnávání čísel, příklady vycházející z elementárních matematických znalostí zaměřené na porovnání dvou objektů, slovní úlohy, rozbor a čtení grafů, procvičování mnoha typových příkladů z přijímacích zkoušek minulého roku z požadovaných VŠ.
Rozbor základních metodologických postupů; vysvětlení jednoduchých metod řešení, pomocí kterých lze mechanicky vyřešit většinu typových příkladů “na úsudky”.
Rozbor slovních úloh testujících analytické myšlení, příklady typu „zebra“, úlohy vycházející ze základů výrokové logiky, diskuze a nácvik hledání adekvátní strategie řešení zadaného příkladu, rozbor typových příkladů na bázi přijímacích testů minulých let.
Vysvětlení základů kritického myšlení, seznámení s elementárními metodami, rozbor odborných textů s použitím metody kritického myšlení, rozbor mnoha typových příkladů z přijímacích zkoušek minulého roku.
Příprava na řešení otázek z oblasti nepříliš frekventovaného jazykového prostředí, odborné terminologie, historických textů, aniž by se předpokládala jejich konkrétní znalost.
Výuka je koncipována v zásadě jako jednofázová a tento kurz je vhodné zkombinovat s teoretickým shrnutím problematiky v rámci kurzu OSP. Dle výše uvedené rámcové osnovy je v každé části probrána, shrnuta a zopakována obecná problematika podle středoškolských osnov, což tvoří cca 5% hodinové dotace. Dalších 5% hodinové dotace tvoří ta část výuky, která je přizpůsobena studiu na požadovaném typu vysoké školy využívající testy obecných studijních předpokladů (OSP), které jsou součástí Národních srovnávacích zkoušek. Zbývajících 90% výuky je věnováno praktickému cvičení v oblasti dalších variant testování studijních předpokladů jiných než je OSP. Jedná se především o testy využívané v rámci Masarykovy univerzity v oblasti verbálního, numerického, prostorového a symbolického myšlení. Dále je věnována detailnější pozornost úsudkům, analytickému myšlení, kritickému myšlení a kulturnímu přehledu. V každém bloku (dni) výuky je realizována přijímací zkouška “nanečisto” z probírané problematiky.