Pojem fyzikální veličiny a její jednotky, systém SI, základní terminologie fyziky (hmotný bod, skalár, vektor apod.).
Kinematika hmotného bodu, dráha, rychlost, zrychlení, volný pád, pohyb po kružnici, dynamika pohybu hmotného bodu, síla, Newtonovy zákony, hybnost tělesa, dostředivá a odstředivá síla, mechanická práce a účinnost, kinetická a potenciální energie.
Gravitační zákon, tíhové zrychlení, pohyby těles v homogenním tíhovém poli Země, kosmické rychlosti, Keplerovy zákony, pohyby těles v centrálním poli Slunce.
Silové momenty tuhých těles, rovnovážná poloha, skládání sil, jednoduché stroje, těžiště. Tekutiny, tlak a vztlak, proudění tekutin, obtékání tělesa.
Teplota, teplotní roztažnost, skupenství, vnitřní energie, teplo, struktura a vlastnosti pevných látek, kapalin a plynů, ideální plyn, stavová rovnice, povrchové napětí, kruhový děj, tepelné motory a stroje.
Kmitavý pohyb, oscilátory, rezonance, postupné a stojaté vlnění, šíření vlnění prostorem, zvuk, základy akustiky.
Elektrický náboj, elektrické pole, elektrický proud a napětí, elektrický odpor, elektrický obvod, řešení jednoduchých elektrických obvodů, intenzita el. pole, práce v el. poli, kapacita, el. proud v kapalinách a plynech, magnetické pole, indukce a indukčnost, střídavý proud – vznik, výkon, transformátor, polovodiče, elektromagnetické vlnění, dipól, princip rozhlasu a televize.
Světlo jako vlnění (šíření světla, rozklad světla, fotometrie), zobrazení zrcadly a čočkami (základy paprskové optiky), fotometrie, optické přístroje, kvantová optika.
Modely atomu, silné a slabé síly, elementární částice, radioaktivita.
Teorie relativity, její základní postuláty, relativnost současnosti, dilatace času (paradox dvojčat), kontrakce délek, relativistická hmotnost a hybnost.
Výuka je koncipována jako dvoufázová. Dle výše uvedené rámcové osnovy je v každé části probrána, shrnuta a zopakována obecná problematika podle středoškolských osnov, což tvoří cca 30% hodinové dotace. Dalších 20% hodinové dotace tvoří ta část výuky, která je přizpůsobena studiu na požadovaném typu vysoké školy dle konkrétní VŠ. Zbývajících 50% výuky je věnováno praktickému cvičení. V každém bloku (dni) výuky je realizována přijímací zkouška “nanečisto” z probírané problematiky.